Stencil a falra - Andrássy úti kislakás
2015. június 16. írta: pohaarka

Stencil a falra - Andrássy úti kislakás

Az az Andrássy úton levő kislakás elért arra a szintre, amikor ideje személyesen bekapcsolódom a kivitelezésbe. A fiúk már annyi mindenen túl vannak, hogy ez már gyerekjáték lesz, azt mondták nekem. Ugyanis nem másra vállalkoztam, minthogy stencillel mintát festek nekik a falra.
A stencil olyan sablon, mely segítségével egy bármilyen általad kiválasztott mintát fel tudsz festeni falra, bútorra, textilre, bárhova. Semmi más nem kell hozzá a sablonon kívül, mint a megfelelő felülethez passzoló festék, egy henger. Persze nem árt egy kis kreatív hozzáállás és némi türelem és precizitás sem. Én némi izgatottsággal is megspékeltem mindezt, mivel még sose csináltam ilyet. A Pagina Galériánál már rég kiválasztottunk ezt a tulipános keresztszemes mintát. Nem akartam a szerencsére bízni a dolgot - mégse a saját falamat festem. Úgyhogy elmentem Andiékhoz egy workshopra, hogy ellessek néhány trükköt. Sokan nem mernek nekivágni, mert félnek tőle, hogy elrontják. Pedig nem kell. Néhány jótanács, és remegő kézzel nekiálltam a falnak.
Előtte beszereztem a szükséges anyagokat és munkaeszközöket, ami nem más volt, mint:
- a stencil
- piros akrilfesték
- kis festőhenger
- műanyag tálca
- maszkoló szalag
- vízmérték, ceruza
Így nézett ki a falunk mielőtt hozzákezdtem:

Először pontosan kimértem a minta helyét a falon, és berajzoltam ceruzával azokat a pontokat, ahol a minta illesztési pontjai lesznek. Ennél a tulipános mintánál 4-szer kell 90 fokban elforgatni a stencilt, hogy kiadja a teljes méretet.

A maszkolószalag segítségével lehet feltenni a sablont úgy, hogy ne sérüljön meg alatta a fal:

 

Ezután jöhet a festék. Egy tányérba festéket öntöttem, majd egy kis henger segítségével a festéket elkezdtem felvinni a sablonon keresztül a falra:

A minta első negyede a falon:

A stencil elforgatásával ugyanezt a mintát még 3-szor felfestettem.
Íme az eredmény:






A bejegyzés trackback címe:

https://czifrapalota.blog.hu/api/trackback/id/tr9313714002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása